Οι μαθητές στην Α Γυμνασίου θα εφαρμόσουν ο καθένας ξεχωριστά τη μέθοδο της «Ατομικής Εργασίας».
Κατά την εφαρμογή της μεθόδου οι μαθητές κατασκευάζουν ένα έργο στο εργαστήριο, χρησιμοποιώντας εργαλεία και υλικά από διάφορους τομείς της σύγχρονης τεχνολογίας, και σταδιακά ολοκληρώνουν μια γραπτή εργασία που αναφέρεται στην κατασκευή τους.
Ο καθηγητής εξηγεί τη σπουδαιότητα που έχουν σήμερα γνώσεις σχετικά με εργαλεία, μηχανές, ενέργεια, ισχύ, μεταφορές, επικοινωνίες, κλπ. τεχνολογικές ενότητες, που αναλύονται και συνδέονται με τις ανάγκες της καθημερινής ζωής.
Ο καθηγητής ζητά από τους μαθητές του να διαλέξουν ως τάξη μια τεχνολογική ενότητα για κατασκευή και μελέτη. Η εκλογή αυτή δημιουργεί ορισμένες δεσμεύσεις. Ο κάθε μαθητής θα κατασκευάσει και θα μελετήσει ένα θέμα της εκλογής του που θα ανήκει όμως στην τεχνολογική ενότητα που διάλεξε η τάξη. Το θέμα που θα διαλέξει ο κάθε μαθητής, θα αποτελέσει αυτόματα μια υποδιαίρεση της ενότητας που επιλέχτηκε.
Στα πλαίσια της ενημέρωσης ο καθηγητής παρουσιάζει γραπτές εργασίες και κατασκευές που έγιναν από μαθητές παλαιότερα.
Η εκλογή ενότητας μελέτης από τους μαθητές δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται επιφανειακά ή σαν μια διαδικασία ρουτίνας. Οι μαθητές θα πρέπει να αναλύουν τις ενότητες μελέτης που τους παρουσίασε ο καθηγητής, αξιοποιώντας όλες τις πηγές πληροφόρησης του τεχνολογικού τους περιβάλλοντος(βιβλιοθήκες, μουσεία, βιομηχανίες, δίκτυο internet, ειδικούς, κλπ). Οι μαθητές θα πρέπει να παρουσιάζουν το υλικό που συγκεντρώνουν σε σεμινάρια στην τάξη, και να επιχειρηματολογούν για την επιλογή τους σε σχέση και με τα ενδιαφέροντά τους