Για το σκοπό αυτό κάθε μαθητής στο πλαίσιο του μαθήματος καλείται να σχεδιάσει και να κατασκευάσει ένα ατομικό έργο που θα είναι μια απλή εφαρμογή ενός τεχνολογικού αντικειμένου. Ταυτόχρονα να οργανώσει ,να συνθέσει και να παρουσιάσει μια γραπτή εργασία ,συνοδευτική της κατασκευής που θα περιέχει αναφορές για την πορεία της εκτέλεσης της εργασίας του, βασικά στοιχεία της εφαρμογής, καθώς και στοιχεία για την ιστορική εξέλιξη και την κοινωνική αναγκαιότητα του συγκεκριμένου τεχνολογικού αντικειμένου.
Μέσω αυτής της εργασίας ο μαθητής θα μελετήσει από πολλές πλευρές ένα τεχνολογικό θέμα που εκείνος θα επιλέξει, θα του δοθεί η δυνατότητα να αναπτύξει τιςικανότητές του για δική του έρευνα, επιλογή, εκτίμηση και αξιοποίηση των στοιχείων που θα χρησιμοποιήσει τόσο στο θεωρητικό όσο και στο κατασκευαστικόμέρος, έτσι ώστε η εργασία του να είναι αποκλειστικό αποτέλεσμα της προσωπικής του θεώρησης και εφαρμογής.
(Νικόλαος Ηλιάδης-Γεώργιος Βούτσινος:Τεχνολογία για τους μαθητές της Α΄Γυμνασίου Ο.Ε.Δ.Β. Αθήνα 2005)