Οι μαθητές της τάξης θα πρέπει να διαλέξουν ένα θέμα για έρευνα που θα εκτελέσουν στο εργαστήριο του σχολείου. Οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να εργαστούν με την μέθοδο της ομαδικής εργασίας, σε ομάδες των 3 ? 4 μαθητών και κάθε ομάδα μαθητών να πραγματοποιήσει μια έρευνα ανάλογης έκτασης.
Για τις ανάγκες της έρευνάς τους οι μαθητές θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα εργαστήρια των Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) με την καθοδήγηση των διδασκόντων καθηγητών τους.
Επιπλέον η έρευνα θα περιγραφεί σε γραπτή εργασία της μορφής που περιγράφεται στην ιστοσελίδα στην ενότητα "Συγγραφή γραπτής εργασίας".(Γ΄Τάξη Γυμνασίου-Γραπτή εργασία-Συγγραφή γραπτής εργασίας). Οι μαθητές έχουν μια ευκαιρία να συσχετίσουν με την πραγματικότητα και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις γνώσεις τους και από άλλα μαθήματα στο σχολείο, και να ασχοληθούν με τομείς που τους ενδιαφέρουν ιδιαίτερα.
Τα θέματα έρευνας που θα προτείνουν οι μαθητές θα πρέπει:
- Να αναφέρονται σε σημαντικό τομέα της σύγχρονης τεχνολογίας.
- Να μπορούν να μελετηθούν στο εργαστήριο με τα διαθέσιμα εργαλεία και υλικά.
- Να απαιτούν τη χρησιμοποίηση ενός αριθμού πηγών πληροφόρησης του τεχνολογικού τους περιβάλλοντος.
- Να μπορούν να πραγματοποιηθούν στα χρονικά πλαίσια του μαθήματος.
- Η έρευνα που θα εκτελέσει ο κάθε μαθητής θα πρέπει να είναι πρόβλημα που διάλεξε ο ίδιος.
- Οι μαθητές που επιθυμούν να μελετήσουν πρωτότυπα θέματα θα πρέπει να ενθαρρύνονται και να ενισχύονται από τον καθηγητή.
- Ένας ή περισσότεροι μαθητές μπορούν να διαλέξουν θέματα εκτός του πεδίου γνώσης του καθηγητή. Αυτό είναι μια καλή περίπτωση διότι θα δοθεί η ευκαιρία για επαναπροσδιορισμό του ρόλου του καθηγητή ως καθοδηγητή ? διευκολυντή του μαθητή στη διαδικασία της έρευνας.
Τα κριτήρια δεν έχουν σκοπό να δημιουργήσουν περιορισμούς στους μαθητές, παρά μόνο να τους καθοδηγήσουν.
Μερικά θέματα μπορεί να απαιτούν από τους μαθητές να κατασκευάσουν:
- Συσκευές για μετρήσεις που θα χρησιμοποιήσουν στα πειράματά τους.
- Διάφορα εξαρτήματα που θα τους βοηθήσουν στην πραγματοποίηση των πειραμάτων τους.