Οι μαθητές της τάξης θα χωρισθούν σε ομάδες των 10-12 ατόμων. Κάθε ομάδα θα μελετήσει μια βιομηχανία κατεργασίας πρώτων υλών της επιλογής της. Με τον τρόπο αυτό, το αντικείμενο της μελέτης προσαρμόζεται στα ενδιαφέροντα των μαθητών και δημιουργούνται κίνητρα για μάθηση. Επιπλέον, το αντικείμενο μελέτης προσαρμόζεται στις τοπικές συνθήκες (του περιβάλλοντος των μαθητών και του συγκεκριμένου σχολείου).
Κάθε ομάδα μαθητών θα κατασκευάσει μια μακέτα, στο σχολικό εργαστήριο, και που θα αντικατοπτρίζει τη λειτουργία της βιομηχανίας με τον πιο ρεαλιστικό τρόπο. Θα απεικονίζονται δηλαδή χώροι φορτοεκφόρτωσης πρώτων υλών, ο βιομηχανικός εξοπλισμός και η ροή παραγωγής, γραφεία και χώροι προσωπικού, χώροι παρκαρίσματος κλπ. Στην ιδανική περίπτωση οι μαθητές θα κατασκευάσουν μια μικρογραφία της πραγματικής βιομηχανίας.
Στο εισαγωγικό αυτό στάδιο της μεθόδου οι μαθητές προσανατολίζονται και ενημερώνονται για το είδος της δουλειάς που θα κάνουν, συμμετέχοντας σε συζητήσεις στην τάξη, σε μορφή σεμιναρίων. Οι συζητήσεις περιστρέφονται γύρω από διάφορες βιομηχανίες και τις παραμέτρους που επηρεάζουν τη λειτουργία τους, για να διαμορφώσουν οι μαθητές γνώμη για τη βιομηχανία που θα διαλέξουν για κατασκευή και μελέτη. Συζητείται ακόμη η μορφή που θα έχει η κατασκευή (μακέτα) με την οποία θα ασχοληθούν.