foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Γκάτσης Διονύσης ΠΕ88

GTranslate

Χρόνια Πολλά

2ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης

school2

 

Ημερολόγιο

Μαϊος 2024
ΔΤΤΠΠΣΚ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Μας επισκέφτηκαν

53285
Σήμερα28
Χθές16
Αυτό το Μήνα168
Σύνολο53285

Τελευταία ενημέρωση

  • : Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2023.

Σύνδεση διαχειριστή

Η κατασκευή θα συνοδεύεται από γραπτή εργασία που ο μαθητής θα την παρουσιάζει τμηματικά ,καθώς θα εξελίσσεται η κατασκευή σε διαδοχικά σεμινάρια στην τάξη.

Η γραπτή εργασία θα ξεκινήσει με την συγκέντρωση του βασικού υλικού πληροφόρησης. Τα στοιχεία μπορεί να αναζητηθούν σε οποιαδήποτε πηγή πληροφόρησης, όπως τεχνικά βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, διαφημιστικά φυλλάδια εταιρειών , συζητήσεις με ειδικούς τεχνίτες, ταινίες,CD-ROMS,Η/Υ κλπ.. Το υλικό αυτό αναλύεται και ο μαθητής προχωρά στη σύνθεση και τη σύνταξη της εργασίας του που ολοκληρώνεται σταδιακά.

                              (Παράδειγμα γραπτής εργασίας μπορείτε  να δείτε (εδώ)

Η γραπτή εργασία του μαθητή θα περιέχει τα παρακάτω κεφάλαια ? ενότητες:


Εξώφυλλο

Περιεχόμενα

  • Ανάλυση της γενικής τεχνολογικής ενότητας που ανήκει το έργο.

Ο μαθητής θα συνδέσει την κατασκευή του ατομικού του έργου με την ενότητα στην οποία ανήκει το έργο. Δηλαδή αν το ατομικό του έργο είναι για παράδειγμα το ραδιόφωνο, που εντάσσεται στην ενότητα <<επικοινωνία-μεταφορές >>, θα αναπτύξει σε γενικές γραμμές τη σημασία της ενότητας. Στη συνέχεια θα αναλύσει το ρόλο του ραδιοφώνου ως μέσου επικοινωνίας και θα το συσχετίσει με τη γενική ενότητα ώστε να φαίνεται και η δυνατότητα αντιμετώπισης παρόμοιων με το ατομικό έργο τεχνολογικών προβλημάτων που εντάσσονται στο πλαίσιο της ενότητας.

Σκοπός του κεφαλαίου αυτού είναι να παρουσιάσει ο μαθητής τη γενική τεχνολογική ενότητα που ανήκει το αντικείμενο που μελετά και να το εντάξει σε αυτή.

Περιγραφή του αντικειμένου μελέτης.

Στην ενότητα αυτή ο μαθητής θα περιγράψει το αντικείμενο, τη μορφή και τα μέρη που το αποτελούν. Θα υπάρχει πλούσιο φωτογραφικό υλικό που θα παρουσιάζει το έργο που μελετά ο μαθητής και τα μέρη του.

Σκοπός του κεφαλαίου αυτού είναι να παρουσιάσει ο μαθητής συνολικά το αντικείμενο της μελέτης του , αλλά και την ανάλυσή του στα τμήματα που το αποτελούν.

Τεχνικά σχέδια

Στην ενότητα αυτή ο μαθητής θα παρουσιάσει:

Τα τεχνικά σχέδια που δημιούργησε και χρησιμοποίησε για την πραγματοποίηση της κατασκευής του.

Φωτογραφίες των τμημάτων της κατασκευής του κατά τη διάρκεια της διαδικασίας κατασκευής.

Διαδικασία που ακολουθήθηκε.

Στο κεφάλαιο αυτό της εργασίας περιγράφεται η διαδικασία που ακολούθησε ο μαθητής για την μελέτη και την κατασκευή του ατομικού έργου. Στην περιγραφή της διαδικασίας συμπεριλαμβάνεται και η αναφορά στις πηγές πληροφόρησης που χρησιμοποιήθηκαν  (βιβλία, μουσεία, εκθέσεις καταστημάτων, ειδικοί επιστήμονες, καθηγητές άλλων μαθημάτων, διευθύνσεις του διαδικτύου κ.α.). Η διαδικασία αυτή μπορεί να απεικονισθεί και σε διάγραμμα ροής(Flow chart) όπως στο παράδειγμα.

Ιστορική εξέλιξη

Εδώ ο μαθητής θα παρουσιάσει την εξέλιξη της  κατασκευής  που μελέτησε  από τη δημιουργία της μέχρι σήμερα.

 Ιδιαίτερα χρήσιμο είναι να εντάξει στην εργασία και φωτογραφικό υλικό που να παρουσιάζει την εξέλιξη της  κατασκευής.

 Σκοπός του κεφαλαίου αυτού είναι να παρουσιάσει ο μαθητής  την εξέλιξη της κατασκευής και την αλληλεπίδρασή της με τον άνθρωπο στις διάφορες ιστορικές εποχές.

Χρησιμότητα του έργου για τον άνθρωπο και την κοινωνία

Εδώ ο μαθητής θα παρουσιάσει τις επιπτώσεις του θέματος που μελετά σε μια σειρά τομέων που σχετίζονται με τη δραστηριότητα του ανθρώπου. Τέτοιοι τομείς είναι:

  •  Οικονομικός
  •  Πολιτιστικός
  •  Πολιτικός
  •  Περιβάλλον

 Από τις επιπτώσεις αυτές θα εξαχθούν συμπεράσματα για τη χρησιμότητα ή όχι του θέματος που μελετά δικαιολογώντας έτσι την επιλογή του συγκεκριμένου θέματος. Είναι  ιδιαίτερα σημαντικό στο κεφάλαιο αυτό να αναπτυχθούν τόσο οι θετικές όσο και οι αρνητικές επιπτώσεις από τη χρήση του συγκεκριμένου τεχνολογικού δημιουργήματος. Από αυτές θα πρέπει να εντοπισθούν τα μέτρα που οφείλει να πάρει ο άνθρωπος, ώστε να ελαχιστοποιήσει τις αρνητικές επιπτώσεις.

  

Κατάλογος εργαλείων και υλικών

Στην ενότητα αυτή ο μαθητής θα αναφέρει λεπτομερώς τα εργαλεία και τα υλικά που χρησιμοποίησε για την κατασκευή του ατομικού  του έργου.

Κόστος κατασκευή

Εδώ ο μαθητής με βάση τα υλικά που χρησιμοποίησε  αναφέρει το κοστολόγιο της κατασκευής του.

Βιβλιογραφία και πηγές πληροφόρησης

 Στην ενότητα αυτή ο μαθητής θα αναφέρει αρχικά τις πηγές από τις οποίες άντλησε τις πληροφορίες του. Στη συνέχεια θα αναφέρει τα άρθρα, βιβλία, προφορική  ενημέρωση, ιστοσελίδες που αξιοποίησε για τη μελέτη του θέματός του. Η αναγραφή των πηγών αυτών γίνεται με συγκεκριμένο τρόπο.

  •    Αν πρόκειται για περιοδικό, γράφεται ως εξής:

 Συγγραφέας, τίτλος άρθρου, τίτλος περιοδικού, αριθμός τεύχους, χρονολογία,  σελίδες.

 Παράδειγμα

 Νέλλη  Πετροπούλου, Χειροποίητο μπάσο,  Κατασκευές, τεύχος 10,1998,σελ 78-80.

  • Αν πρόκειται για βιβλίο, γράφεται ως εξής:

 Συγγραφέας, τίτλος βιβλίου , εκδοτικός οίκος,  χρονολογία έκδοσης,  σελίδες.

 Παράδειγμα

 Ν. Γλώσσας, Τεχνολογία Α΄Γυμνασίου, Ο.Ε.Δ.Β., 2007, Σελ.56

  • Αν πρόκειται για προφορική επικοινωνία, γράφεται ως εξής:

 Όνομα , ειδικότητα , επαγγελματική θέση

Παράδειγμα

 Δ. Γεωργίου, Γεωπόνος, Διευθυντής του εργοστασίου «Θερμοκήπια Ε.Π.Ε»

  • Αν πρόκειται για διαδίκτυο, γράφεται ως εξής:

http://users.sch.gr/diogkatsis/site/

Πηγές

 Ν.Ηλιάδης-Γ. Βούτσινος ,Τεχνολογία για τους μαθητές της Α Γυμνασίου ,Ο.Ε.Δ.Β.,2005

Copyright © 2024 High School Rights Reserved.