foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Γκάτσης Διονύσης ΠΕ88

GTranslate

Χρόνια Πολλά

2ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης

school2

 

Ημερολόγιο

Μαϊος 2024
ΔΤΤΠΠΣΚ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Μας επισκέφτηκαν

53263
Σήμερα6
Χθές16
Αυτό το Μήνα146
Σύνολο53263

Τελευταία ενημέρωση

  • : Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2023.

Σύνδεση διαχειριστή

1.Τι να κατασκευάσω στο μάθημα της Τεχνολογίας;

Ο κάθε μαθητής θα κατασκευάσει και θα μελετήσει ένα θέμα της εκλογής του, αλλά όλα τα θέματα θα ανήκουν στην τεχνολογική ενότητα που θα διαλέξει η τάξη για μελέτη. Για παράδειγμα ένας μαθητής θα μπορούσε να κατασκευάσει και να μελετήσει έναν ανεμόμυλο αν η τάξη επιλέξει την τεχνολογική ενότητα «ενέργεια και ισχύς», ή μια βάρκα αν η τάξη διαλέξει την ενότητα «μεταφορές και επικοινωνίες».

                                   Οι τεχνολογικές ενότητες είναι οι παρακάτω:

                                                          Ενέργεια και Ισχύς

                                                          Εργαλεία και Μηχανές

                                                          Μεταφορές και επικοινωνία

                                                          Γεωργική τεχνολογία

Περισσότερες πληροφορίες για τις τεχνολογικές ενότητες θα βρεις στο βιβλίο της Τεχνολογίας στις σελίδες 19-21.

Πριν  καταλήξεις σε κάποιο θέμα  σου προτείνω να κάνεις μία έρευνα στο διαδίκτυο. Πληκτρολογώντας <<εργασίες τεχνολογίας Α΄τάξης>> σε κάποια μηχανή αναζήτησης π.χ. google θα έχεις την ευκαιρία να επισκεφτείς  ιστοσελίδες σχολείων όλης της Ελλάδας και να πάρεις ιδέες.

2.Με ποιά υλικά να κατασκευάσω το έργο μου;

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις όποιο υλικό θέλεις. Θα πρέπει να γνωρίζεις όμως ότι η σωστή επιλογή υλικών παίζει σπουδαίο ρόλο στην κατασκευή ενός καλού ατομικού έργου.

Οι πιο σημαντικοί  παράγοντες που καθορίζουν τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουμε είναι :

α)  Το κόστος των υλικών

β)  Η δυνατότητα εξασφάλισης (ευκολία απόκτησης, τρόποι απόκτησης.)

γ)  Οι μέθοδες διαμόρφωσης ( κοπή, σύνδεση, συναρμολόγηση κλπ).

δ) Οι απαιτούμενες φυσικές ιδιότητες (σκληρότητα, αντοχή, ελαστικότητα, βάρος κλπ.)

ε)  Οι απαιτούμενες αισθητικές ιδιότητες (εμφάνιση, υφή, διαφάνεια, σχήμα.)

στ) Η Φιλικότητα στο περιβάλλον. Όλοι πλέον γνωρίζουμε την πλανητική κρίση. Καθένας με τη στάση και τις επιλογές του, παίρνει θέση και απόφαση του τι υιοθετεί και τι απορρίπτει.

ζ) Η ασφάλεια στη χρήση      (Γυαλιά ,καθρέφτες, τζάμια,  μπορούν να γίνουνεπικίνδυνα στα χέρια παιδιών.)

Τα  υλικά που χρησιμοποιούνται συνήθως είναι:

  • Μπάλσα (Ειδικό, μαλακό ξύλο μακέτας). Υπάρχει σε λωρίδες του ενός  μέτρου με πλάτος 10cm και σε πάχος από 0.5 ως 5mm.
  • Μπάλσα σε ράβδους διάφορων διατομών (τετράγωνη, στρογγυλή, τριγωνική.)
  • Πηχάκια και καβίλιες από διάφορα ξύλα.
  • Κόντρα πλακέ:  είναι στρώματα φύλλων ξύλου (από καπλαμά) κολλημένα έτσι ώστε τα νερά τους να διασταυρώνονται κάθετα. Υπάρχουν διάφορα είδη όπως κόντρα πλακέ εσωτερικής χρήσης, εξωτερικής και θαλάσσης.Κατασκευάζεται με πολτοποίηση άχρηστης ξυλείας, με προσθήκη γόμας και με συμπίεση σε πρέσα. Προσφέρεται σε φύλλα και πλάκες.Κατασκευάζεται με πολτοποίηση άχρηστης ξυλείας, με προσθήκη γόμας και με συμπίεση σε πρέσα. Προσφέρεται σε φύλλα και πλάκες.
  • Νοβοπάν  (μοριοσανίδα) : φτιάχνεται  από την ανάμειξη κόλλας με πριονίδια ξύλου ή και άλλα υλικά και ενώνονται με πρεσάρισμα.
  • M.D.F  Κατασκευάζεται με πολτοποίηση άχρηστης ξυλείας, με προσθήκη γόμας και με συμπίεση σε πρέσα. Προσφέρεται σε φύλλα και πλάκες.
  • Πλακάζ : αποτελείται εξωτερικά από λεπτό κόντρα πλακέ και εσωτερικά από λεπτούς πήχεις λευκής ξυλείας (λεύκας) κολλημένους μεταξύ τους.
  • Καλαμάκια για σουβλάκια και οδοντογλυφίδες.
  • Φύλλα φελλού σε διάφορα πάχη.
  • Φελλός σε έτοιμα μορφοποιημένα σχήματα.
  • Συνθετικός πηλός που μπορεί και να σταθεροποιηθεί μόνος του. Γνωστός και ως καλλιτεχνικός πηλός, είναι λευκός και υπάρχει και σε μεγάλη συσκευασία.
  • Συνθετικός πηλός σε διάφορα χρώματα, σε μικρές συσκευασίες πιο  σκληρός από το λευκό, ψήνεται σε οικιακό φούρνο.
  •  Πλαστελίνη σε διάφορα χρώματα. Παραμένει πάντα εύπλαστη, χαρακτηριστικό που την κάνει ακατάλληλη για κάποιες εφαρμογές.
  • Γύψος σε σκόνη. Μορφοποιείται σε καλούπι και στεγνώνει μόνος του, χρησιμοποιείται και σε άλλα σημεία, κυρίως για να καλύψει ατέλειες.
  • Γυψόγαζα. Μπορεί να δώσει σχήματα διαφόρων μορφών, δημιουργώντας εύκολα αντίγραφο οποιασδήποτε τρισδιάστατης μορφής π.χ. μάσκες , σφαίρες από μπαλόνια.
  • Αφρώδης πολυουρεθάνη. Μπορεί να μορφοποιηθεί σε καλούπι ή να δώσει τυχαίους όγκους.
  • Υφάσματα λεπτά και  πυκνά, μονόχρωμα ή με μικρό μοτίβο.
  • Κλωστές, νήματα διάφορα.
  • Φύλλα διάφορων μετάλλων (κυρίως χαλκού.)
  • Πλεξιγκλάς σε φύλλα και ράβδους, διάφανα και χρωματιστά σε διάφορα πάχη.
  • Φύλλα ζελατίνας διαφανή και χρωματιστά, λεπτά και χοντρά.
  • Φύλλα Ρ .V .C. διάφανα και χρωματιστά σε διάφορα πάχη.
  • Μακετόχαρτο τύπου σάντουιτς (ή ΚΑΡΡΑ): Μαλακό, άκαμπτο, λείο, λευκό χαρτόνι πάχους3,5 έως 10 mm.
  • Ondule: Κυματιστό, με όγκο, σε πολλά χρώματα, με διάφορες εφαρμογές, π.χ. για υποδομή, σε κεραμίδια κλπ.
  • Χαρτόνια χρωματιστά τύπου canson. Με επιφάνειά επίπεδη, γραμμωτή ή ελαφρώς ανάγλυφη.
  • Χαρτί γκοφρέ: Λεπτό, «τσαλακωμένο» χαρτί σε διάφορα χρώματα.
  • Ριζόχαρτο ή διαφανές χαρτί σχεδίου.
  • Μεταξόχαρτα σε διάφορες ποιότητες και χρώματα.
  • Χαρτιά βελουτέ σε διάφορα χρώματα.
  • Χαρτιά μεταλιζέ σε διάφορα χρώματα, μίας και δύο όψεων.
  • Χαρτιά ή Χαρτόνιασε επανάχρηση : από συσκευασίες, μαλακά χαρτιά, εφημερίδες π.χ. για χαρτοπολτό.
  • Πρασινάδα σε διάφορες μορφές.
  • Δέντρα και θάμνοι.
  • Αφρολέξ και σφουγγάρια.
  • Καλαμάκια.   

Περισσότερο από κάθε τι η φαντασία, η δημιουργικότητα και η έμπνευση των μαθητών οδηγούν στην χρησιμοποίηση των πιο αταίριαστων και απίθανων υλικών.
Έτσι τα λεγόμενα <<χρήσιμα σκουπίδια>> ,όπως υλικά συσκευασίας τροφίμων και καθημερινών προϊόντων, πλαστικά ή αλουμινένια, σύρματα, εξαρτήματα σπασμένων παιχνιδιών, σήτες ,δίχτυα, μπορούν να αξιοποιηθούν στην κατασκευή ατομικού έργου.

 

Copyright © 2024 High School Rights Reserved.