Κάθε ομάδα μαθητών αφού καταλήξει σε συμφωνία με τον καθηγητή στη βιομηχανία της οποίας πρότυπο (μακέτα) θα κατασκευάσει και θα μελετήσει, οργανώνεται σε εταιρεία, και ενεργεί κατά τρόπο παράλληλο με τη βιομηχανική πραγματικότητα. Ένας μαθητής για παράδειγμα θα είναι ο διευθυντής προσωπικού, ένας άλλος ο διευθυντής προμηθειών, ο διευθυντής παραγωγής κλπ. Ο κάθε μαθητής της ομάδας αναλαμβάνει ένα συγκεκριμένο ρόλο στη βιομηχανία που διάλεξε η ομάδα για μελέτη,, ρόλο που πρέπει να εκτελέσει κατά τρόπο ρεαλιστικό και παράλληλο με την πραγματικότητα. Οι διάφοροι ρόλοι ?υπευθυνότητες- των μαθητών βρίσκονται σε αλληλεξάρτηση. Για παράδειγμα η λύση που θα προτείνει ο μηχανικός παραγωγής είναι συνάρτηση στοιχείων που θα παρέχει ο διευθυντής προμηθειών, ο διευθυντής πωλήσεων, ο διευθυντής μάρκετινγκ, ο διευθυντής οικονομικών, ο διευθυντής προσωπικού, ο διευθυντής ερευνών, και θα πρέπει να εγκριθεί από τον Γενικό διευθυντή σε ορθολογική βάση. Ο κάθε μαθητής θα πρέπει να συνεργάζεται αρμονικά και αποτελεσματικά με τους συμμαθητές του στην ομάδα που ανήκει, για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του ρόλου του κατά τρόπο εποικοδομητικό.
Η μέθοδος δεν έχει στόχο να μάθει στους μαθητές καθήκοντα και αρμοδιότητες συγκεκριμένων επαγγελμάτων από το χώρο της βιομηχανίας. Για παράδειγμα ο μαθητής που εκτελεί το ρόλο του διευθυντή παραγωγής, στην πραγματικότητα εκτελεί και μελετά τις δραστηριότητες του τμήματος παραγωγής της βιομηχανίας, και όχι τις δραστηριότητες ενός συγκεκριμένου ατόμου.
Το γεγονός ότι οι μαθητές μελετούν και εκτελούν πραγματικούς ρόλους από τον κόσμο της βιομηχανίας και δεν περιορίζονται στην απόκτηση γνώσεων έχει ιδιαίτερη εκπαιδευτική σημασία επειδή προσφέρει την ευκαιρία στους μαθητές:
Ο κάθε μαθητής διαλέγει το ρόλο που θα εκτελέσει . Σε περίπτωση ασυμφωνίας μεταξύ των μαθητών της ομάδας, ο καθηγητής καθορίζει τους ρόλους των μαθητών.
Σε διάφορα χρονικά διαστήματα οργανώνονται από το διευθυντή εκπαίδευσης σεμινάρια προόδου. Κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων ο κάθε μαθητής της ομάδας παρουσιάζει την πρόοδο της εργασίας του .Παράλληλα υποβάλλει προς τον καθηγητή «αναφορά προόδου».
Το σύνολο των «αναφορών» που υποβάλλει ο κάθε μαθητής αποτελεί τη θεωρητική ανάλυση του ρόλου του, ταξινομείται, και αποτελεί στοιχείο για αξιολόγηση.
Κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων είναι επιθυμητό να υπάρξουν παρουσιάσεις που να αναφέρονται στα παρακάτω θέματα: