foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Γκάτσης Διονύσης ΠΕ88

GTranslate

Χρόνια Πολλά

2ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης

school2

 

Ημερολόγιο

Μαϊος 2024
ΔΤΤΠΠΣΚ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Μας επισκέφτηκαν

53276
Σήμερα19
Χθές16
Αυτό το Μήνα159
Σύνολο53276

Τελευταία ενημέρωση

  • : Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2023.

Σύνδεση διαχειριστή

Η εισαγωγή της τεχνολογικής εκπαίδευσης στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης στη χώρα μας έχει νομοθετηθεί με το νόμο 309/1976, σύμφωνα με τον οποίο η υποχρεωτική εκπαίδευση -η οποία με τον ίδιο νόμο αυξήθηκε από έξι σε εννέα χρόνια- θα περιελάμβανε και τεχνολογικά στοιχεία ως απαραίτητα στοιχεία της εκπαίδευσης για όλους.

Το μάθημα της Τεχνολογίας, το οποίο προβλεπόταν  να εισαχθεί στις τρεις τελευταίες τάξεις της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (Α', Β' και Γ' Γυμνα­σίου), θα παρείχε στους μαθητές τις σχετικές γνώσεις.

. Επειδή δεν υπήρχε η κατάλληλη κατάρτιση, αποφασίστηκε η αποστολή εκπαιδευτικών στις ΗΠΑ για να εκπαιδευτούν στο νέο αυτό αντικείμενο.

Η μέθοδος που χρησιμοποιείται είναι αυτή του προγράμματος MarylandPlanτο οποίο  αναπτύχθηκε από τον DonaldMaley, καθηγητή και κοσμήτορα της Σχολής Τεχνολογικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Marylandτων ΗΠΑ.  Σήμερα στις ΗΠΑ η τεχνολογική εκπαίδευση, ως α­παραίτητο στοιχείο της γενικής εκπαίδευσης, παρέχεται από το νηπιαγωγείο μέχρι το τέλος της δευ­τεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Το ΠρόγραμμαMarylandPlanπροσαρμόστηκε στα ελληνικά εκπαιδευτικά δεδομένα το 1979 από τον Ν. Ηλιάδη, Σύμβουλο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, και από άλλους εκπαιδευτικούς, α­φού, αρχικά, σχεδιάστηκε στη ΣΕΛΕΤΕ ένα βασικό πρόγραμμα εκπαίδευσης καθηγητών.

    Το ΠρόγραμμαMarylandPlan  προβλέπει κατάλληλες μεθόδους προσέγγισης των γνώσεων της τεχνολογίας για κάθε αναπτυξιακό επίπεδο μαθητών: η μέθοδος της «Ατομικής Εργασίας» είναι κατάλληλη για μαθητές της Α' τάξης Γυ­μνασίου. Η μέθοδος της «Ομαδικής Εργασίας» και η μέθοδος «Έρευνα και Πειραματισμός» είναι κατάλληλες για μαθητές της Β' τάξης Γυμνασίου και της Α'τάξης Λυκείου, αντίστοιχα, και ε­φαρμόζονται σε αυτές τις συγκεκριμένες τάξεις στα σχολεία της χώρας μας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι μέθοδοι της «Ατομικής» και «Ομαδικής» εργασίας αξιοποιήθηκαν ήδη το 1985 στα Ενιαία Πολυκλαδικά Λύκεια της χώρας, και συγκεκριμένα στο μάθημα «Τεχνολογία και Παραγωγή» (Α' Λυ­κείου), το οποίο είχε αξιολογηθεί μεταξύ των καλυτέρων από τα μαθήματα του Λυκείου αυτού του τύπου, ενώ από το 1993 οι μέθοδοι αυτές εφαρμόζονται στις τάξεις Α' και B' Γυμνασίου και από το 1998 στην Α' τάξη Λυκείου.

ΠΗΓΕΣ

Ρηγώ Φασουράκη, Εκπαιδευτικός Τεχνολόγος Πολιτικός Μηχανικός,

Εκπαιδευτικός β/θμιας Εκπαίδευσης

Αλίκη Τσακατούρα, Γεωπόνος, Εκπαιδευτικός β/θμιας Εκπαίδευσης

Βασίλειος Δημητρόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος

Σεραφείμ Τριβέλλας, Εκπαιδευτικός Τεχνολόγος Μηχανολόγος Μηχανικός, Εκπαιδευτικός β/θμιας Εκπαίδευσης

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ο.Ε.Δ.Β. ΑΘΗΝΑ 2007

 

Copyright © 2024 High School Rights Reserved.