Η εισαγωγή της τεχνολογικής εκπαίδευσης στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης στη χώρα μας έχει νομοθετηθεί με το νόμο 309/1976, σύμφωνα με τον οποίο η υποχρεωτική εκπαίδευση -η οποία με τον ίδιο νόμο αυξήθηκε από έξι σε εννέα χρόνια- θα περιελάμβανε και τεχνολογικά στοιχεία ως απαραίτητα στοιχεία της εκπαίδευσης για όλους.
Το μάθημα της Τεχνολογίας, το οποίο προβλεπόταν να εισαχθεί στις τρεις τελευταίες τάξεις της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (Α', Β' και Γ' Γυμνασίου), θα παρείχε στους μαθητές τις σχετικές γνώσεις.
. Επειδή δεν υπήρχε η κατάλληλη κατάρτιση, αποφασίστηκε η αποστολή εκπαιδευτικών στις ΗΠΑ για να εκπαιδευτούν στο νέο αυτό αντικείμενο.
Η μέθοδος που χρησιμοποιείται είναι αυτή του προγράμματος MarylandPlanτο οποίο αναπτύχθηκε από τον DonaldMaley, καθηγητή και κοσμήτορα της Σχολής Τεχνολογικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Marylandτων ΗΠΑ. Σήμερα στις ΗΠΑ η τεχνολογική εκπαίδευση, ως απαραίτητο στοιχείο της γενικής εκπαίδευσης, παρέχεται από το νηπιαγωγείο μέχρι το τέλος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Το ΠρόγραμμαMarylandPlanπροσαρμόστηκε στα ελληνικά εκπαιδευτικά δεδομένα το 1979 από τον Ν. Ηλιάδη, Σύμβουλο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, και από άλλους εκπαιδευτικούς, αφού, αρχικά, σχεδιάστηκε στη ΣΕΛΕΤΕ ένα βασικό πρόγραμμα εκπαίδευσης καθηγητών.
Το ΠρόγραμμαMarylandPlan προβλέπει κατάλληλες μεθόδους προσέγγισης των γνώσεων της τεχνολογίας για κάθε αναπτυξιακό επίπεδο μαθητών: η μέθοδος της «Ατομικής Εργασίας» είναι κατάλληλη για μαθητές της Α' τάξης Γυμνασίου. Η μέθοδος της «Ομαδικής Εργασίας» και η μέθοδος «Έρευνα και Πειραματισμός» είναι κατάλληλες για μαθητές της Β' τάξης Γυμνασίου και της Α'τάξης Λυκείου, αντίστοιχα, και εφαρμόζονται σε αυτές τις συγκεκριμένες τάξεις στα σχολεία της χώρας μας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι μέθοδοι της «Ατομικής» και «Ομαδικής» εργασίας αξιοποιήθηκαν ήδη το 1985 στα Ενιαία Πολυκλαδικά Λύκεια της χώρας, και συγκεκριμένα στο μάθημα «Τεχνολογία και Παραγωγή» (Α' Λυκείου), το οποίο είχε αξιολογηθεί μεταξύ των καλυτέρων από τα μαθήματα του Λυκείου αυτού του τύπου, ενώ από το 1993 οι μέθοδοι αυτές εφαρμόζονται στις τάξεις Α' και B' Γυμνασίου και από το 1998 στην Α' τάξη Λυκείου.
ΠΗΓΕΣ
Ρηγώ Φασουράκη, Εκπαιδευτικός Τεχνολόγος Πολιτικός Μηχανικός,
Εκπαιδευτικός β/θμιας Εκπαίδευσης
Αλίκη Τσακατούρα, Γεωπόνος, Εκπαιδευτικός β/θμιας Εκπαίδευσης
Βασίλειος Δημητρόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος
Σεραφείμ Τριβέλλας, Εκπαιδευτικός Τεχνολόγος Μηχανολόγος Μηχανικός, Εκπαιδευτικός β/θμιας Εκπαίδευσης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ο.Ε.Δ.Β. ΑΘΗΝΑ 2007